onsdag, april 11, 2007

Getting ready

Påsken 2007 är över. Allt som skulle hinnas med hanns med. Tärnsjö med lata dagar, kids, godis, mat, fika, tv och back gammon. Sa jag fika också? Sala med familj, bonusbrollor + trevliga flickvänner, världens godaste laxfileér med örtkryddor, sweet chili sås och ungsgrillade potatis och rotfrukter. Häng med morsor alà Malin och Mia, ungar och newborn babies. Babyshopping med mor som uttryckte en viss oro över mitt hittills rätt tunna klädförråd till Henry med endast ca 3 uppsättningar plagg som hon därför tog tillfället i akt att utöka med tossor, mössor och sparkdräkter. Dels med nytt, vitt och sött från Lindex. Dels med charmigt, senapsgult, bajsbrunt och velour från the 70´s. Schjysst kontrast mellan de olika färgskalorna kan man säga.

Tyvärr blev Anna kusin dålig med feber så träffen med henne och Liam blev uppskjuten. Lika bra kanske, så kan vi ju passa på att jämföra och analysera våra förlossningsupplevelser nästa gång vi ses. Och appropå förlossning så trodde jag inatt nästan att jag var på god väg att leverera efter att lilltle Henry intensivt levt om och härjat runt i en timme så jag var helt yr och fick små slängar av hjärtklappning. Kanske börjar han tröttna där inne och om så är fallet är du mer än välkommen ut nu, hör du det? Och eftersom jag har äran att vara vän med redan gamla erfarna morsor (Tack Mia!!!) med både källarförråd och vindsförråd fyllda av urväxta barnkläder har jag nu utökat basgarderoben ytterligare för ca ett halvår framöver. Lägg dessutom till ett magbälte, TENS-apparat och en babybjörn så förstår ni att Henry är välkommen, vilken dag som helst från och med nu! Jobbet är avslutat, BB-info på Karolinska ikväll och Kronan levereras imorgon. I am so ready!!!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Lindis! Ah det ar sa spannande jag maste halla i mej, hoppas han kommer ut snart! Massor med lyckonskningar fran Malin I

Anonym sa...

du verkar ha de bra .
är det skönt att va ledig?

nu ska jag städa.må väl.kram annie

Lindsy sa...

A: Ja, igår när jag åkte förbi Ängby med t-banan påväg hem till Råckan så slog det mig plötsligt att "just ja, här jobbar ju jag"... Känns konstigt. Har inte hunnit att känna av riktig ledighet än tror jag med påsk å allt. Å nu ligger jag i med babyklädertvätt och andra små och stora förberedelser. I helgen blir det vårstädning av vår igendammade lägenhet. I solljuset virvlar damm jag inte trodde fanns och tanken har slagit mig att det kan vara en bidragande orsak till mitt never ending recovering from hosta och snuveri. Gahhh, va äckligt! Hälsa alla små å stora!
M: Vad roligt att du kikar in, hoppas du mår kalas! Kram, kram!

Anonym sa...

Inom en inte allt för lång framtid kommer du att bli varse om att senapsgult är det nya bajsbrunt... Hoppas att din helg blir skön. Vi kommer att ha kalas för Felix som har fyllt tre idag. Han är född kl 22.51, vilket innebär att jag för ganska exakt tre år sedan låg på förlossningssalen och våndades. Det ska jag nog fira med lite isvatten. Må så gott och tack för senast.

Kram, kram.