måndag, oktober 23, 2006

Fire, fire!

Fan, vad läskigt. Att det brann i vårt grannhus. Men jag tror att ingen skadades för ambulanspersonalen kom ut med en tom bår. Men fy vad läskigt, den där röklukten, thank god I`m not living in there. Det värsta är att nåt sånt här lika gärna skulle kunna hända i vårt hus, gammalt å risigt som det är. Vi har dessutom en rätt opålitlig spis som ibland visar en släckt lampa fast plattan står på. Det är ju insane egentligen! En gång kände jag den där hemska röklukten i vår trappuppgång och då visade det sig att det hade lekts med och tänts en liten brasa längst ner i källaren, förmodligen några kids. Men jag kan bara föreställa mig lukten i väggar och rum i grannhuset efter detta! Poor neighbours... Och stackars tantens nu rök/vattenskadade/utbrända lägenhet. För jag tror det är en äldre tant som bor där. Och jag inbillar mig även att hon inte var hemma när det hände, kanske var hon och hälsade på något litet barnbarn nån annanstans. Snart beger hon sig hem till Råcksta. Och möts av detta! Stackars, stackars...



Inga kommentarer: