tisdag, juni 15, 2010

Semester comming up

Jag är dålig på att va sjuk och när febern gått tillbaka och jag
inte längre behöver ligga ner, utslagen under större delen av dagen,
blir jag så otroligt rastlös och helt matt av att inte GÖRA nåt.
Känner stress över att hinna se en film, en serie, läsa eller ladda
ner musik till nya iPhonen men inget händer. Jag ORKAR inte. Tänker
på semestern som närmar sig, det är blandade känslor. Det gäller
att va fokuserad och planerad när Henry och jag ska hänga i 4 veckor.
Blir man för slapp, låter dagarna flyta samman i nåt stort
semestervakum hamnar man lätt ofas och blir sura på varann. Jag
måste se till att ligga steget före, inte lämna för mycket åt
slumpen och inte låta Henry styra och ställa. Det blir inte bra. Han
är ju bara 3. Men det kräver alltså lite struktur och planering,
veta vad man ska äta och göra och inte stå där med trött och
hungrig unge och tomt i kylen. Eller åka till mormor utan en enda
kalsong för att de ligger i tvätten. Ja, sånt här ligger alltså
jag och funderar över i sjukdomstider.

Inga kommentarer: