tisdag, augusti 19, 2008

Lite högre lön tack?!

Hade bokat lönesamtal med chefen idag. Hon inledde med orden:
-Jahaja Linda.... konstpaus ett, två, tre...(härskarteknik?).....du hade kallat till möte för att diskutera lön idag, hur tänker du?
Klump i magen och torr i mun på tre sekunder men jag lyckades samla mig och förklarade lugnt och strategiskt varför jag ansåg mig få ett lönelyft inför hösten och efter föräldraledigheten. Skenade kanske iväg en aning när jag utan att blinka begärde ca 4000 till i månaden. Eller nej, faktiskt inte. Man måste sikta högt om det ska bli något tänker jag. Besked väntas i nästa vecka. Nu håller vi tummarna va.

2 kommentarer:

Anonym sa...

jag håller mina tummar det hårdaste jag kan för att du minst får en ökning på 4000. du är så värd det och hösten din kommer bjuda på mer än en utmaning så stå på dig! kram /Lisa

Lindsy sa...

Tack finaste Lisa, det är inte så att du funderar på att lägga ner läkarstudierna och komma tillbaka och guida och stödja oss va?