söndag, augusti 17, 2008

Ger upp

Fick ge upp kampen om tandvärken och bege mig in till tandvårdsakuten i city där följande händer:
1. Tandläkaren försöker pressa in två verktyg i käften på mig som bara kan gapa 2 cm ungefär.
2. 15 sekunder senare får jag en hostattack på grund av att spolvätskan rinner ner i svalget istället för in i sugen som ju är själva idén med sug.
3. Försöket avslutas hastigt och jag konstateras vara drabbad av tandinfektion. Nämen surprise. Inga röntgenbilder kan tas eftersom jag inte kan gapa så jag får mitt lilla recept penicillin i handen medan tandläkaren ursäktar sig för hostatacken hon just åsamkat mig och passar på att sticka åt mig ett litet visitkort med orden; "ja, ifall du vill överväga operera bort tanden".

Sedan återstod bara att betala de 939 kr för besväret och som de redan innan besöket så vänligt informerat (förvarnat) mig om och bege mig vidare till Apoteket för att köa lite bland tusen andra infekterade människor och betala ytterligare lite pengar för kuren som jag nu hoppas ska vara slutet på tandhistorien. Sen ska den bort. För alltid. I´ve had it. Sa jag att det regnade på mig hela vägen också.

5 kommentarer:

Unknown sa...

Hm, att de inte bara kan lämna ut recept direkt istället för att man ska dit och de ska mecka i munnen - när det ändå inte går liksom. Det är lite komiskt för vi hade besök av en kompis i fredags och honom hade det hänt EXAKT samma sak för samma dag. Han va skitsur, det är ju bara jobbigt och kostar tid och pengar när man vet innan att man inte kan bli undersökt. Jä*la tandläkare...usch, hoppas verkligen du kryar på dej och att det går över snart!
Hoppas du haft en härlig sommar med flytt och allt!!
Kram Malin E

Anonym sa...

Ouch! Fy sjutton for tandvark! Hoppas det blir battre snart iaf. Kram Malin

Lindsy sa...

Tack på er Malinsar, nu känns det faktiskt som om penicillinet börjar göra verkan, äntligen, grinade i morse när Micke gick till jobbet och bara lämnade mig där i smärtor efter en hemsk natt där både alvedonet och iprenet var slut. Men nu så, håller vi tummarna. Hur går det föresten med era flyttar, V-åsare som ni är/blir? Kram kram

Unknown sa...

Jorå...det närmar sej...vi ska flytta om precis en månad. Följer bygget dagligen, Elina har ju börjat skolan där ute på "Åsen" nu - så man ser hur det tar sig och börjar så smått bli klart. Har börjat packa litegrann, men man kan ju inte slänga ner för mycket i kartonger redan :-( Ska bli skoj med lite nyheter i livet! Ni, då - trivs ni i nya fina lägnheten??
Lycka till med löneförhandlingen!
///Malin E

Lindsy sa...

Vi trivs utmärkt men det är klart att det känns bertydligt mer i plånboken än vad man är van vid men då ska man ju komma ihåg att vi levt billigt av en anledning. Sunkig gammal trea i råcksta i 2:a hand med så akut renoveringsbehov att man blir deppig. Nu mår jag bättre men är fattigare. Såna val får man brottas och leva med helt enkelt. Lycka till med flytt! Kram