söndag, februari 18, 2007

Boring paperwork

Å va drygt att fylla i blanketter. Fan vad man måste ligga i för att utnyttja sina förmåner. Har ägnat söndagens dyrbara kvällstimmar åt att försöka formulera varför jag har rätt till havandeskapspenning. Borde finnas enklare och mindre tidskrävande sätt. Såna här byråkratiska ansökningsprocedurer ala a-kassa och nu försäkringskassa sätter myror i huvudet på mig och jag har svårt att slappna av och oroar mig istället för eventuella kommande problem att ta itu med. Man är liksom helt utelämnad, och ödet ligger nu i min chefs händer, det är tydligen hon som kommer avgöra huruvida jag ska få min penning eller inte. Det är inte riktigt schysst tycker jag. Nu blir det kvällsfika med te och macka. Love it.
Sen är det natti, natti.
Ps 1. Jag är så impad över att Gynning dumpat sillisarna.
Ps 2. Jag har en känsla av att en vän föder barn just nu...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Angående ps1 så kan jag bara hålla med. Go Gynning go! Vad gäller ps2 så har du fel... Felix förlossning startade ju på bf-dagen. Men han var så medgörlig till och med i magen. Så det var ju liksom klart att han skulle göra som vi ville även denna dag. Nuvarande hyresgäst är däremot mer bångstyrig, så den stannar nog till den själv känner att den har tröttnat på partyt där inne. Och om han eller hon brås på sin mor så blir det nog en efterfest också innan det är dax.

Lindsy sa...

Haha, of course. Had a strong feeling though. Skål!