tisdag, mars 01, 2011

Inre harmoni

Känner stort behov av lugn och harmoni och det är precis rätt agerat av mig att boka in en Spaövernattning på Sätrabrunn med massage, middag och frukostbuffe på fredag till lördag. Jag vill dessutom få en hel del annat avklarat innan jag är helt redo för föderiet. Besök hos tandläkare, frisör och ja, kanske till och med en sån där som fixar händer, fötter och naglar också(!).
Bilen ska renoveras också och det bär mig emot. Dels är jag så enormt ointresserad och oengagerad i bilvård och dels känns det som lite lotteri. Vilken verkstad och vilka ingrepp som verkligen BEHÖVS göra och till vilket pris? Ansvaret över att köra runt med försvarslösa familjemedlemmar tvingar mig att agera, men jag gillar det inte. Och det här med bilbarnstol och babyskydd, hur kommer man fram till bästa lösningen? Henrys stol tar skitstor plats och så ska vi in med en till, nånstans.
Två dar kvar på jobbet, känns märkligt men jag är SÅ redo. Vaknade av onda förvärkar häromnatten men som försvann tack och lov. Det är krångligt och gör ont att resa sig, sova och vända sig och ungen surrar som en illbatting därinne, blir helt matt men försöker se det som ett gott tecken att det är liv och rörelse.

Inga kommentarer: