tisdag, mars 01, 2011

Det kryper i mig

VAB-dag 8. Henry och jag är evinnerligt trötta på varann vid det här laget. Slänger käft och drygar oss och håller på. Tvn går oavbrutet och bjuder på hysteriska barnprogram. Henry har tröttnat på alla sina filmer, minst ett 20-tal, och ber mig välja. Oinspirationen. Försökte ändå spexa till det med en utflykt till Kungsan i förmiddags där det utlovades sportlovsaktiviteter för kidsen. Henry var dock måttligt intresserad och jag tvingades köpa en liten Buzz Lightyear- grej i godisståndet för 60 spänn för att han ens skulle överväga gilla läget. Och så nu. Dör oinspirationsdöden över matlagning i detta kök. Lunchen blev en rostad macka och några morotsbitar. Att nu när klockan närmar sig 5 tvingas hitta på nåt att laga till middag som inte är pasta, korv eller köttbullar verkar helt omöjligt. Kokar i omgångar i den enda kastrull jag hittar och som jag förmår mig att diska ur.
Hittar en bit parmesan (i den för övrigt också mycket ofräscha kylen) vars mögel i vänstra kanten jag väljer att ignorera som ett desperat försök att lyxa till det i vardagstristessen jag befinner mig i just nu. Bon apetit.

2 kommentarer:

Cissi sa...

Diskmaskin. Det bästa som hänt mig. efter barnen.

Lindsy sa...

Surprise. Vi HAR diskmaskin. Och ändå. Du fattar.