tisdag, mars 08, 2011

Bockar av to-do-listan

* Bilen på verkstad och har fått följande konstaterat.
- finns ingen airbag på passagerarsidan, fritt fram att placera babyskydd där alltså.
- att kontrollampan för airbag lyser har med en glappkontakt att göra för sidokrockkuddar som inte är av akut karaktär eller något som är aktuellt att åtgärda enligt mekanikern.
- att motorlampan lyser beror på ett termostatfel (?) som åtgärdas för att undvika problem med uppvärmning, fläktsystem och grejer och var alltså ingen akut indikation på eventuellt motorhaveri.
- knarrandet på vänster hjul beror på en fjäder som gått av och bör åtgärdas omgående för att undvika plötslig och rejäl punktering.
Allt detta fixat till imorrn och jag undrar om jag ska lyxa till det med att utnyttja inflyttningserbjudandet man fick för 2 1/2 år sedan om gratis biltvätt.

* Tandläkarbesök bokat.

* Klippning och kanske färg (!) bokat.

Stort gilla på gravlediglivet just nu. Nu ska jag bege mig till Minne och hämta älskungen. Kanske går vi förbi affärn och köper semla, man vet aldrig.


Skickat från min iPhone

Inga kommentarer: