tisdag, april 08, 2008

Jo det var det här med rösten

Så tillbringar jag en mysig kväll, stod det på lappen kursledaren stack åt mig och sedan hastigt uppmanade mig att, först ut, entra scenen, ta plats i strålkastarskenet och fritt tala om detta ämne i en minut inför 12 för mig HELT okända människor. Det här är helt utan pretantioner, sa kursledaren lättsinnigt, var så god och börja. Skräckslagen men något lättad över att vara först ut var det bara att göra som man blivit tillsagd. Pinsamt, jobbigt och overkligt men inte värre än att jag nervöst började berätta om en helt vanlig hemmakväll med tacoafton, vin och tvunderhållning men jag blev nog lite förvirrad och blandade ihop fredagstablån med lördagstablån (!!!) en aning men samtliga åhörare verkade ändå snällt köpa mitt svammel. Well almost. Ungefär tills jag efter avslutad kurs sällskapde med en av deltagarna i riktning mot t-banan och hon lite försynt påminde mig om att Let´s dance ju går på fredagkvällar och INTE lördagkvällar, vilket jag tydligen påstått.
Tack och tack och på återseende lilla damen...
Efterlyser mer röstträning till nästa gång tack, då jag vill minnas att kursen heter Röst och Tal, imrovisationsteater la jag av med nån gång under tidigt 90-tal, hallå.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilket oförlåtligt misstag att ta fel på vilken dag Lets dance är...
:)

Lindsy sa...

Go on kicking low, you little bastard... Blir jag nånsin förlåten kan man undra.