tisdag, mars 04, 2008

Just an ordinary helg

Har lagt av med ammningen sedan 5 nätter tillbaka och är istället upp en gång i timmen och klappar lite på Henry så han somnar om. Det går fantastiskt bra och jag får till och med den Anna Wahlgrenska känslan av att faktiskt göra honom en tjänst när han utan minsta protest åter lägger sig till ro i sin egen säng och somnar om. Planen är att väl bara att det ska gå längre tid mellan uppvaknandena. Men trots den ständigt avbrutna sömnen har jag jag idag drabbats av kraftig vårenergi och har sysslat med allehanda göromål inför vårens antåg. Röjt i förrådet, rensat på balkongen och skrubbat utemöblerna i badkaret. Ska fixa lite grönt och mysigt sen tänkte jag.

Helgen spenderades i en lägenhet på söder och skulle väl kunna sammanfattas på lite olika sätt men jag väljer att minnas en trevlig fredag med en utsökt sushi men en alldeles för stark green curry nånting, så ska det låta, sällskapsspel, vinprovning, chips, dipp och pyamasparty. En regning lördag med en och en annan spya känns lite deppigt att prata om. Mycket roligare är blixtförälskelsen i Chris som snabbt fick ett oväntat slut, nattliga mannekänger och skröppliga kärleks-sms. Samt en tyst tacodinner och en väldigt lustig köksstol.









2 kommentarer:

Unknown sa...

Haha, det där var ju oxå lite hemlighetsfullt.... ;-)
VI får göra om det snart! Skönt att det funkar på nätterna, då gav ju helgen nåt gott även i det syftet.
Ha de!
KRAM Malin

Schmarro sa...

åh peter settman.