måndag, juni 11, 2007

Lucky day!

Det är helt sjukt. Igår kväll stod vi på balkongen med Mickes brolla och tjej å kollade in vår fina opel nere på gatan. Parkerad näst längst fram längs vägen, en bra plats. Idag när jag kommer hem från min och Henrys förmiddagspromenad och jag slänger ett öga mot platsen där bilen ska stå parkerad ser jag till min förskräckelse att bilen är borta. Puts väck som man säger. En gapande parkeringslucka är det som återstår. Jag blir så förvirrad och paff. Gnuggar ögonen och tror inte att det är sant. En månad, var det allt vi fick tillsammans?!!! Ringer både pappa och Micke i frustration och känner mig bara SÅ ledsen, fan att man alltid ska råka ut för sån skit. Sist råkade jag ju ut för liknande missöde då jag lånat Malins peugeot.

Så jag försöker ringa och anmäla stölden till polisen men det blir strul och hamnar i lång telefonkö. Internettjänsten för att göra anmälan funkar heller inte så jag blir tvungen att avvakta och låta aggressionen över att vi inte längre kan titulera oss bilägare få pyra och bubbla. Fan alltså. Då ringe plötsligt pappa igen, som av en slum råkat befinna sig på ett jobbuppdrag i Blackeberg och som efter min rapport om bilstölden en kvart tidigare också blivit upprörd och därefter bestämt sig för att ta en liten eftersökning i området bara ifall att den mot all förmodan skulle råkat hamna nånstans i krokarna kring Råcksta, Vällingby, Blackeberg. Och ta mig fan. Där på Grimstagatan får han syn på den, prydligt parkerad längs vägen, med bägge dörrarna ordentligt låsta men med uppbrytet tändningslås naturligtvis. Fatta!!!

Så efter samtal med polis angående läget, begav jag mig till Blackeberg och Grimstagatan för att återta min kära lilla Opel. Tänk va snopna de ska bli, biltjyvarna som snart kommer bli varse om att de just blivit bestulna på sitt nya vrålåk...
Nu är det verkstad och rattlås som gäller. Sen ska alla snorungar (gissar på att de var fulla också) alternativt pundare ge fan i min Opel. Hör ni det!

4 kommentarer:

Anonym sa...

jag fattar ingeting och blir totalskrämd av denna historia. fan nu måste jag skaffa rattlås. =)

Schmarro sa...

Haha! Det där är så HIMLA typiskt dig på något sätt. Du är en turbrutta!

Imorgon bitti drar jag till Småland. Jag kommer tänka på dig ska du veta. Gångerna du bestämt dig ungefär såhär nära inpå festivalen, du och jag och var det Hanson, ba åker ner och klistrar ihop armband för allt vi är värda. Åh minnen. Åh historia med Lindsy. Inte alla förunnat!

När jag kommer hem: du och jag och Henry!

Lindsy sa...

Ja, hade det inte varit för nykläckta Henry hade jag förmodligen snart varit på väg, i brand new (old) Opel kan jag tänka mig. Får bli nästa år kanske! Lycka till med rookie och ha så skönt, nu mer behöver du inte oroa dig för att leta efter "sala-tälten" och hoppas hitta en plats att klämma in sig på och känna sig som en i gänget... Haha, du , jag, Hanson och Tobbe om jag inte minns fel. Och en massa sparkling lambrusco. Puss!

Schmarro sa...

och vi hade blandband, kasetter, med oss. fy fan vad gamla vi är. vi hade klistrat ihop föregående års "mupparjävel" och jag minns också rembrandts themesong till vänner. man skulle klappa med också, direkt efter "so noone told you life was gonna be this way" klapp klapp klapp klapp.