söndag, mars 21, 2010

Orättvist?

Jag vet inte vad det beror på. Dålig framförhållning kanske men för andra sommaren i rad får Micke junisemester (=sugsemester ur familjeperspektiv) och därmed kommer inte vår lilla familj få hänga tillsammans denna sommar heller eftersom Henrys Minnemalen (och mitt jobb) kommer ha stängt under de mer "normala" semseterveckorna i juli varför jag måste lägga min semester då. Känns sådär. Minns förra året när Micke började jobba igen i början av juli, då kändes det som att min semester som egentligen nästan bara hade börjat också var tillända och det blev vanlig mammaledighet-feeling plötsligt. Inga familjeutflykter eller delade sovmorgnar. Inga gemensamma sommarminnen. Överdriver kanske en smula men ändå. Andra sommaren i rad liksom. I´m not happy. Försöker nu se över möjligheterna att råda bot på mitt missnöje över detta genom att ta ut lite föräldradagar i maj när Micke har två veckors ledighet att ta ut och dra söder ut. Med familjen. Kan dock bli svårt att få ledigt för mig på jobbet eftersom andra kollegor tydligen också tänker va lediga då.
Å missnöjet alltså.

1 kommentar:

Sara sa...

jag kan sakert jobba for dig da :) ser inte ut som om jag kommer ha nagot annat for mig :(