måndag, maj 19, 2008

Dancing queen

-Du måste låta mig föra Linda, sa min syster uppgivet och en smula irriterat vid någon festlig och dansant tillställning för ett par år sedan. Det var efter att jag skrytit om vilken jävel på bugg jag var som i stort sett bestod av exakt samma steg och trix som jag och Rikard lärt oss på buggkursen i högstadiet. När vi gjorde kringlan alltså... Tiden stod still. Vi var ett. Rikard, jag och Kringlan. Men Sara var inte särskilt imponerad av min insats eftersom jag tydligen, enligt henne, inte kunde låta nån annan föra, jag var stel och kontrollerande, inte särskilt följsam eller öppen för att lyssna och känna in min partner. Att jag kunde kringlan som ett rinnande vatten räknades tydligen inte.

Men alltså i lördags. På hottan och 30+, strax efter att jag blivit uppvaktad av Malin och Mia med skumpa, hårvård, skönhetsprodukter och en å annan quiz var det jag som buggade loss med värsta TÄVLINGSBUGGAREN som ba "haru tävlingsbuggat också eller vaddå?" Och jag snurrade och studsade, flämtade och ramlade men fortsatte tills låren värkte. Och DESSUTOM, jag lät mig föras och var helt mjuk och följsam och jag bara snurrades iväg åt olika håll men verkade nästan alltid komma rätt tillbaka. De som såg mig måste ha varit mäkta imponerade I tell you. Blåmärken och träningsvärk idag. Men va säger man. Queen of bugg helt enkelt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Okej, sa har var det! En pop quiz kvall pa hornan efter ett antal ol intar vi och enbart vi dansgolvet (som egentligen inte existerar) och buggar garnet...eller rattare sagt linda buggar garnet och jag forsoker forgaves att fa styrsel pa stegen och de standiga piruetterna. Efter att jag har gett upp ar Amanda nasta offer och jag intar askadar stolen, dit linda kommer med jamna mellanrum for lite forfriskning och for att leverera den standiga kommentaren -fan va bra ja ar pa att bugga! Och visst ar du det kara syster, det ar bara lite svart att bugga MED dig...men kul ar det alltid. Sa manga bugningar och applader till tavlingsbuggaren och dig, hade garna sett det hela in action!

Lindsy sa...

Jaha, just ja tänkte iofs på Ekerökvällen då det också blev massa bugg. Känns skönt att göra avtryck. Kolla mailen Sara!