söndag, september 26, 2010

Ni kanske undrar hur veckans meny ser ut?

Veckans meny v.39

Leverans sker söndagen den 26/9 mellan kl. 18-22

A Medel: Färsk tomat- och fänkålssoppa med fetaostströssel och majskolv
B Medel: Ciderkyckling med äpple och palsternacka serverad med ris
C Medel: Lättpanerad rödspättafilé med dill- och gräddfilssås och spetskålssallad
D Snabb: Currydoftande korvpanna Bombay med ris
E Tuff: Köttfärslimpa med kokt potatis, brunsås och rårörda lingon

Detta är ett försök att råda bot på min tilltagande olustma över att komma på vad vi ska äta och stoppa oinspirationen och ovärdigheten som bryter ner mig bit för bit efter varje serverat mål köttbullar och makaroner. Eller korv och spaghetti. Blodpudding och fläskkotlett. Max en halvtimme får det ta annars är det totalt ovärt. Klockan är 21:15. Snart borde den komma. Linas matkasse.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vi körde Linas några veckor i våras...jag gillade det! Men inte barnen...så det blev liksom inte värt det :-( Nu letar jag febrilt på Arla och Ica:s hemsidor för att göra veckomenyer. Men det går det oxå. Hoppas Henry gillar maten bättre än mina barn!!
KRAM
Malin E

Lindsy sa...

Haha, detta är bara för min egen skull, ingen av de jag bor med bryr sig om mat över huvudtaget och Henry är skeptiskernas skeptiker så för honom gör det nog vilket som, han äter ändå inte. Så gillar jag detta så finns chansen att vi (jag ) fortsätter ta emot kassar och menyer. Var som lilla julafton igår, visste inte ens hur en fänkål ser ut! Känner peppen nu!