söndag, maj 02, 2010

Where have all the flowers gone


Den blommar ju fint och så, är liksom full av kärlek men lukten alltså. Som tung tantparfym som liksom vägrar ge sig av och lämnar en med lätt huvudvärk. Kan bli balkongen inatt. Som för övrigt är full av sommarblommor som mamma lite försiktigt påpekade att jag skulle vara lite rädd om av just den anledningen, de är sommarblommor och inte redo för en eller annan frostnatt. Det var info jag skulle kunna haft nytta av innan jag gav mig iväg till Plantagen för första gången i livet och shoppade loss för 1300 spänn. Att be om tips och råd av kunnig personal i affärn kändes inte som min grej just då. Jag ville ha blommor i violett, det var kriteriet. Ska vårda dem med vatten och kärlek, ta in dem om natten och plocka ut dem på morgonen igen. Det är planen.

Inga kommentarer: