onsdag, november 18, 2009

Bärga lite bil kanske?

Bilen strejkade imorse och jag fick ta bussen till jobbet. Att gamla Pojen (R.I.P) strulade titt som tätt var inte konstigt alls men att fina familjebilen Volvo v40 ska börja protestera är inget jag räknat med. Men. Eftersom jag verkar vara närmast synsk på området tecknade jag en försäkring för bara 2 veckor sedan som skulle täcka just oväntade motorstopp och starthjälp när man behöver det. Så himla glad över det nu! Jag ringde bara nu ikväll och sa att min bil startar inte och jag behöver hjälp, och inom en halvtimmme så står det en bärgare redo på parkeringen för att hjälpa till. Nu lyckades han (det var batteriet) men OM det inte gått hade han kört mig till närmsta biluthyrning och fixat ny bil till mig och dumpat min bil på närmsta verkstad. Fatta! Så himla smidigt. Så himla bra idé. Så jävla säker på försäkringar. Jag alltså.

1 kommentar:

Jessie sa...

*grr* för bilar, nu strejkar Pärlan igen. PRO dax nu på riktigt !