torsdag, oktober 22, 2009

Maginfluensa nr 2

Åkte hem från jobbet igår eftersom jag mådde så illa och kände mig sjukt trött. Hade svårt att fokusera på vägen i bilen hem och funderade på var jag skulle göra av spyan om den ovälkommet skulle dyka upp. Som tur var gjorde den inte det och jag hann hem och innanför dörren och ner i badet. Varma bad alltså. Botar nästintill allt. Men inte den här gången. Kräktes som ett barn. Slut i kroppen som en 90-årig tant. På dödsbädden. Pappa fick hämta Henry eftersom jag inte kunde röra mig längre än mellan sängen och toaletten. Fan vad ont det gör att spy så mycket.
Idag är jag hemma, imorgon likaså. Jag ska vila och sova. Försöka låta bli disken, tvätten, tidningarna och dammsugningen. Bara kurera.

2 kommentarer:

Fam Bergström Jonsson sa...

Massor med krya på dig!!!!

annie sa...

Linda!

Snart vill jag fika med dig ju
Kram