onsdag, februari 25, 2009

It´s a new life, it´s a new world

Pojen är uppgraderad till en Volvo v40. Känslan av lyx och komfort erfar jag varje morgon på vägen till jobbet då jag, hör och häpna, kan göra följande under min dryga kvart i det skinnklädda guldfyndet:
1. Lyssna på samtliga radiokanaler utan knaster och surr.
2. Eller kanske en cd-skiva.
3. Värma rumpan (och ryggen!) med ett enkelt tryck på sätesvärmarknappen.
4. Få varmt i bilen inom 3 minuter.
5. Låta värmeslingorna fixa bakluckefönstret vid frost.
6. Öppna och låsa förardörren på sedvanligt manér med ett automatiskt knapptryck på bilnyckeln.
7. Slippa resa mig och fälla ner ryggstöd för eventuella medpassagerare i baksätet (läs Micke).

Ja, va säger man. Äntligen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

GRATTIS!!!

Men det där med värmeslingor i bakfönstret stämmer ju inte, bara att dar ut fläcktknappen på gammla pojen ju;-)...så du saknar inte pojen längre?

/malin

Lindsy sa...

Jag hör att du gått och blivit Poj-expert Malin. Det är inte så illa pinkat ändå. Man skulle kunna sammanfatta det som att tomrummet efter Pojen inte gapar fullt så stort längre.Trevlig helg!