söndag, december 14, 2008

Plans for home

Julmumma - en öl med smak av kardemumma så hälften hade varit nog. Googlar på "sittbänk". Hittade en på blocket som hade varit perfekt men jag var för sent ute. Det är så många grejer som jag skulle vilja få ordning på. Har bott här ett halvår nu och fortfarande känns inget riktigt klart. Allt känns lite halvdannt. Hallen saknar en bänk med förvaring. Vill även hitta en lösning till att dölja proppskåpet. Sovrummet är ok så länge man inte tittar bakom dörren där två hyllor sitter kvar sedan inflyttningen och ett nattduksbord ligger instuvat bland övrigt bråte i väntan på att få plats bredvid sängen. För bredvid sängen har ett fult gammalt linneskåp hamnat sedan skrivbordet kom på plats i klädkammaren. En taklampa vore också på sin plats i decembermörkret tycker jag. Vardagsrummet känns inte bra nånstans. Vi behöver soffa. Soffbord. Tv.Tv-bord. En taklampa. Och trolleri trollera, minska högtalarstorlek med 50% ungefär. Om jag fick bestämma. Och upp med ny fondtapet. Och ullig matta. Ett ovalt mörkt matbord och lampa över köksön så är jag ganska nöjd. Lite gamla trälådor att pynta tallris och blommor ute på balkongen bara. Sen så.

Inga kommentarer: