onsdag, december 05, 2007

Energislukande göromål

Det är inte att jag är långsint jag vill bara att rätt ska va rätt och för ett tag sen skrev jag långa arga besvikna mejl till Moderna försäkringar eftersom de gjort misstaget att begära dubbla betalningar och det tog mig fan 2 dagar och samtal med 6 olika personer som jag bollades med fram och tillbaka innan en någon äntligen fattade varför jag var så sur varpå de kvickt beklagade deras misstag och sa att de skulle fixa till det och skicka mig en ny faktura. Det gjorde dom. Och nu är vi där igen - fel jävla belopp, fattar inte hur de har räknat och det TÄR så på mig. Känner mig lurad och kämpar i totalmotvind. Via mejl denna gång eftersom jag inte har energi att sitta och uppröras i telefon. Jag räknar och kladdar, stryker och ändrar men med 4 olika fakturor som visar olika belopp och olika tidsperioder och ingen kopia på hur de räknat är det som om allt bara rinner mig ur händerna och jag kommer ingenvart. Blir så arg för att jag låter det uppta hela min tid. Prestige, men det har sabbat hela dan och det är inte värt det. Kan inte bara släppa det och ägna mig åt något mer peppande istället. Nu sittar jag här med huvudvärk och dåligt samvete för att jag va en sån värdelös morsa till Henry idag.

Inga kommentarer: