torsdag, juni 09, 2011

Sons of Anarchy

Har ägnat en del av föräldraledigheten till tv-serier. Först ut blev Sons of Anarchy och jag måste erkänna att det nog tog en hel säsong innan jag började intressera mig för karaktärerna som jag till en början, i princip hela första säsongen, tyckte blev väl övertydliga i sina personligheter, på gränsen till karikatyrer, vilket var lite tröttsamt. Men sen så. Det tog sig och jag gissar att jag helt enkelt förlikade mig med deras scabloniga karaktärsbeskrivningar samtidigt som det kom att riktas större fokus på kvinnorna i efterföljande 2 säsonger, vilket gjorde att serien blev klart mer intressant. Katey Sagal briljerar över bunten motorcykelmän som serien i huvudsak bygger på. Och det är himla många. Tog bara ett par avsnitt innan jag helt slutat tänka på henne som "Våra värsta år-Peggy". Och nu är jag fylld av kärlek för Gemma Teller och hennes brutala kompromisslöshet. Karismatisk. Rå, skör och snyggare än nånsin. Huvudhunken, som inte på långa vägar rör sig i Katey Sagal-klass skådismässigt, har tydligen ändå gjort något slags intryck på mig eftersom jag drömde om honom häromnatten. Jomenvisst. Charlie Hunnam. Lite härligare på bild som huliganen Pete Dunham i Green Street än som Jax Teller kan man konstatera.
Nu blir det the Wire. Mycket att se fram emot tydligen.

1 kommentar:

Emma E sa...

Vi gillar också Sons of Anarchy! Ser fram emot nästa säsong.

The Wire var liiite trög att komma in i, men sen så. Beroendeframkallande, Finn och jag plöjde alla 5 säsongerna i vintras. Superbra (sämst var s.2).

Hoppas ni får det toppen i sommar. Vi kommer hänga mkt i Sala, mest v.28, 29 och 31 - vi kanske ses? Vore skoj att få träffa Sam.

Kram Emma