onsdag, maj 18, 2011

Varför jag hänger lite på gynakuten en onsdagkväll.

2007 behövde jag åka in akut 2 månader efter förlossning pga kvarglömd moderkaksrest. Och
2011, två månader efter förlossning sitter jag då åter här, denna gång pga ömmande vänsterbröst och feber.
Måste väl medge att det känns en smula pinsamt att sitta här med lite feber när kvinnor runt omkring mig är här för åkommor av mer allvarlig karaktär, typ buksmärtor och missfall. Men men. Vårdguidssköterskan hänvisade mig bestämt hit och trodde inte alls att detta var nåt för vårdcentralen. Och jag börjar bli rätt matt på febern som i 3 dagar envist pendlat mellan 37,5 och 40,8. Så oberäknelig, trodde den var på väg bort igår men steg till 39,8 inatt. Sjunkit igen nu på morgonen och förmiddan men så plötsligt small det till igen, 40,1 vid tvåtiden.
När jag nu sitter här har den såklart sjunkit igen så jag fick ju skämmas när sköterskan just tog tempen på mig och konstaterade 37,8. Visserligen med en Ipren i kroppen men ändå. Så fjuttigt. Och jag fortsätter mitt försvarstal och hänvisar till det ömmande bröstet som faktiskt blivit ömmare senaste dagarna. Jag tänker att jag bara behöver lite antibiotika så blir allt bra igen. Därför är jag alltså här.

Inga kommentarer: