måndag, juni 16, 2008

Råckanflat is falling down

Dör av allt jobb som kommer med flytten, hur ttråkigt som helst. Passar på att röja och slänga gammalt skit, dammet letar sig in i näsor, mun och ögon, gud va äcklig den här gamla skitlägenheten är, höll på i säkert en timme igår kväll för att försöka få badrummet rent och ändå, idag känns det precis lika matt och oglänsande som vanligt. Luktar inte ens citrus från rengöringsmedlet. Och snart kommer det en liten beskitningsman hit och ska domdera, peka och anteckna på brister och icke godkända förekommanden i flatten. Och det är ju lite pinsamt av nån anledning trots att jag inte borde bry mig men den ÄR ju i sådant ofint skick för att låta mild. Det är trasig spis och toalett. Ett avlopp täckt av spindelnät. Läckande element och falnande tapet. Stora fula hål på väggarna. En lossnad parkettbricka och en kyl som ibland är så kall att mjölken fryser till is om man inte hunnit få en föraning och flyttat den till översta hyllan som tydligen har en något högre (lägre?) temperatur. Det här är vardag för oss och egentligen inget konstigt eller så, bor man i 2:a hand tar man sånt helt enkelt. Men jag fattar ju att det utifrån, och kanske framförallt av en liten besiktiningman, kommer upplevas på ett något annorlunda vis. Det är bara det jag tänker på lite just nu och jag hoppas verkligen inte att vi blir tvungna att fixa eller betala eventuella skador nu innan flytt. Egentligen har vi ju varit det perfekt hyresparet som bara tyst och snällt bott och anpassat sig och aldrig gjort en endaste liten felanmälan på 5 år. Det är ju rätt insane.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tvättade oxå badrummet i går, sjukt välbehövt, jag har aldrig i hela mitt li varigt i ett så skabbigt badrum som i mitt innan i går vill säga. Jag hade tenta i dag så självklart fick jag för mig att det var på tiden att jag städade mitt skabbiga badrum och under diskbänken innan jag satte mig för att plugga, höll på i säkert 2 timmar bara i badrummet...det är inte första gången jag får den emenenta idén att storstäda innan en tenta, sist fick mitt kök en puttsning som heter duga, varenda kakelplatta sken som solen och lika så spisen både utanpå, inuti, under och bakom :)...jag borde ha tenta lite mer ofta för att hålla någorlunda frächt hemma med andra ord.

Lindsy sa...

Haha, tentaångest kallas det. Hoppas resultatet blev lyckat. Badrummet också.